Att hävda sitt eget värde

Tidig morgon, ja sjukt tidig faktiskt. Har varit ute och sprungit samt ätit världens godaste frukost med nybakt surdegsbröd och sommaryogurt. Det kommer bli galet varmt idag, redan blå himmel och sol!
Att stå upp för mig sjläv och ställa krav, hur svårt ska det vara egentligen? Jag fick förslag på kontrakt igår från jobbet, och det stod inte alls det som vi kom fram till förra veckan. Jag skrev tillbaka och sa just det, att det inte kändes helt rätt och att jag tyckte att det var rimligare med mer pengar eller fler förmåner, precis som det var sagt. Efter att jag skickade iväg mailet fick jag panik. Och har väl fortfarande lätt ångest över det eftersom att jag inte fått svar. Känns som att nu kommer hon inte gilla mig. Och vem är jag att kräva mer? Jag fixar inte riktigt att stå upp och försvara mig själv, jag tycker det är så jäkla svårt. Tror att det är för att jag inte riktigt kan se mitt eget värde helt och fullt än och då vet jag inte var jag ska lägga min egen rätt. Var på skalan ligger jag? Grejen är att det inte ska spela roll. Jag är ju mig själv närmst och vem ska stå upp för mig om inte jag själv? Och om jobbet inte fixar att jag kontror med en förhandling så känns ju det inte helt rätt. Jag vet det så väl. Men det är så svårt för huvudet att ta in.
A var så söt igår iallafall. Han sa att om det är något jag ska känna så är det stolthet över att jag vågade skicka iväg det där mailet. Och det är jag. Får inte fastna i att ångra saker, det här ska vara mitt nya sätt, mitt nya jag.
Idag ska jag och bror ut till pappa på landet och äta middag och njuta av solen. Kommer tillbaka imorn igen. Mycket åkande fram och tillbaka, men nice att ha mycket planerat! Och mycket att se fram emot!

Kommentarer
Postat av: Cim

Tack så himla himla mycket! Och det här ska firas det lovar jag! Stora kramar!

2010-08-17 @ 23:00:33
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0