Jobbigt..

Hej! På väg hem igen. Första dagen här blev en superdag full av sol, bad och glass! Kvällen likaså, grill, härlig sommarkväll och gott vin. Igår var vi på lousiana, ett konstmuseum i Danmark och hade en lugn skön dag. Dock stör jag mig så ofantligt mycket på mig själv just nu. Demonerna skriker och gormar om att jag äter för mycket. De säger att jag har blivit större, att jag är ful och dålig som inte lyckas se smal och snygg ut. Jag känner hur jeansen sitter åt och ångesten slår mig hårt. Jag vill inte lyssna. Jag vill inte bry mig. Jag vill vara stark och tänka att hellre ett fritt liv än att vara smal i fängelse. Men det är så svårt ibland. Kampen är så jävla jobbig och ibland orkar jag inte stå upp hela tiden. Jag kommer inte falla. Jag tänker inte använda toaletten för att bli av med skriken. Jag är så mycket starkare än så. Men jag måste få ur mig allt och jag måste få vara ärlig om att det fortfarande är jobbigt då och då. Jag försöker trotsa så mycket jag kan och trots att det kändes riktigt jobbigt igår åt jag wienerbröd till fika och godis på kvällen. Det är bra. Men jag önskar att det kunde få vara lugnt och tyst i huvudet. Att jag känner kärlek och inte hat till min kropp. Jag är ju inte tjock, inte ens i närheten. Ändå så intalar någon liten jävla röst att det är just så. Fan för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0