Äkta midsommarfirande av äkta mig

Goddagens. Härligt att vakna utan att huvudet dunkar och kroppen känns som en stock. Igår var en väldigt trött dag för min lilla kropp, men det var det värt. Midsommar blev väldigt väldigt lyckad! Vi var ett glatt gäng på ca 30 personer som hängde på Solsidan(japp, där tv.serien spelades in:). Det var strålande väder, massa god mat, roliga lekar och dans fram till morgonen. Och det bästa av allt är att det var den första i princip friska midsomar jag haft. Det var en lycka att äta tårta utan att fundera på om det var bra eller inte. Potatis och paj är verkligen gott och kladdkakan fick också plats. Jag är så jäkla glad och stolt och nöjd över mig själv. Det är sådana här dagar som gör att jag fortsätter kämpa varje dag trots att det ibland känns som att kroppen växer och demonerna gastar för fullt. Jag märker hur mycket enklare mitt liv blir. Minns så många gånger när jag förstört festfyllda dagar med att låta demonerna styra. Hur jag tappat all koncentration på livet och det glada och endast sett den svarta tunnel framför mig som ätstörningen styrt mig in i. Hur jag sedan dagen efter endast haft ångest över mitt beteende och hatat mig själv och lovat att aldrig mer.. Igår var inte en sådan dag. Igår vaknade jag lycklig, absolut bakis, trött och allmänt seg, men äkta. Det var jag som firade midsommar, inte en ångeststyrd person utan lust.
Idag är det sol på en blå himmel och jag tror att vi ska möta upp A o P för en lång promenad eller en skärgårdsbåt! Blir nice!

Kommentarer
Postat av: Katt

Åhh, det är så många som har haft en underbar midsommar och det är så härligt att läsa!

2010-06-27 @ 09:47:12
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Cim

Åh fy sjutton vad härligt det låter! Jag längtar också tills jag kan umgås sådär helt obehindrat en hel kväll utan att tänka alla dåliga tankar! Hade den bästa midsommaren på länge jag också, även om jag "bara" var med familjen så kändes det himla friskt och bra. Jag är på g!



Vad hittar du på på ledigheten fina du?

Stora kramar!

2010-06-27 @ 10:20:31
URL: http://daysofcimo.devote.se
Postat av: Emma

hej snälla du!

bad roligt att du kommenterade, tycker du verkar var en grym kämpe av det jag läser. håller på dig!

ha en underbar söndag!

Kramar

2010-06-27 @ 17:35:54
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tack för en underbar kommentar! Och tack för att du fyller mitt hjärta med en rapport från din friskhet! Hur härligt är det inte att fira midsommar, i all den underbara enkelhet livet egentligen är? Härligt och grattis, för jag VET hur hårt du kämpat för att få må sådär alldeles enkelt bra! Fortsätt, och vi kommer segra! Kramar om massor"

2010-06-27 @ 21:27:17
URL: http://ensolros.blogspot.com
Postat av: Cim

Haha så himla härligt! Nya plagg kan man köpa men en kropp har man bara en av! Tycker också det är en konstig känsla att köpa vanliga kläder igen, att inte kunna dra på sig vad som helst liksom. Nu finns det helt plötsligt en massa kurvor i vägen, ovant men himla skönt ändå!

Massor med stora kramar till dig!

2010-06-27 @ 22:09:57
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0