Kärleksdag

Bröllopsdax idag! Känner mig hur taggad som helst. Knallrosa coctailklänning och en snygg pojkvän vid min sida och kvällen kommer bli super!
Haft två jätteroliga dagar på jobbet. Efter min panik över lönen har jag hunnit fundera en hel del och kommit fram till att det inte är något att oroa sig över. Jag har faktiskt lyckat få mitt drömjobb, på en arbetsplats där jag vill vara med människor som lika gärna skulle kunna vara mina vänner. Vad är då lönen att vara ledsen över? Jag fick en liten tankeställare i torsdags när vi var ute hos en kund och dekorerade en galleria inför ett event. En tjej kom fram till mig och undrade hur man gick tillväga för att få ett sånt jobb som jag hade, hon tyckte att det verkade så himla kul och undrade om hon kunde få praktisera hos oss. Det slog mig då att det är så jag så ofta har tänkt. Tittat på en sån som jag är nu och avundsjukt tänkt att tänk om det vore jag.. Nu är det jag! Jag har så otroligt mycket att vara glad över. Världens finaste pojkvän och sambo, en sjukt snygg lägenhet  Stockholms innerstad, underbara vänner, stor familj, och ett sjukt kul jobb, tre minuter hemifrån.
Det är dags att landa nu. Njuta av allt som jag har lyckats med. Njuta av att jag har genomgått en ätstörningsbehandling med bra resultat. Jag har mycket att kämpa för fortfarande, en hel massa demoner som skriker åt mig och orostankar som ibland nästan paralyserar mig. Men jag är så mycket på väg. Så långt framme. Så jag är faktiskt så himla nöjd.
Nu ska jag ut på stan och hitta bröllopspresent!
Hoppas ni får en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Katt

Helt rätt!! Man ska göra det man tycker är roligt, det är det viktigaste. :o)

2010-06-12 @ 09:49:37
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0